The best of both worlds

Om ni får chansen att åka till Oslo så tveka inte! Verkligen en stad som bjuder på allt - Trevliga människor, god mat, lite ghetto (Betongen som min vän Wenche skulle sagt haha), lyxlivet, sjöar, vattenfall, en hel del arkitektur osv. Jag skulle inte ha något emot av att flytta hit alls! 

Vi var ute på en lång promenad idag, dem visade mig Oslo lite. Dock så glömde jag kameran hemma, men blev några mobilbilder. Var tvungen att fota lite, eftersom det är helt olika kontraster beroende vart du befinner dig i staden. Vi börjde vid ''Ghetto'' området som var FULLT med graffitti överallt! Alla väggar var täckta med olika konstverk. Var så himla coolt att se. Det var ungdomar som satt på trappor och sprang ut och in från danslokaler. Det var precis som ett sånt där område som man får se i bland annat Step up filmerna. Önska det fanns mer såna personliga ställen i Sverige.
När vi dock hade gått en längre bit kom vi fram till en hamn. Där det fanns stora fina båtar, restauranger precis vid vattnet och jätte fina byggnader. Vi hade alltså kommit fram till det ''finare'' området, det bestod bara utav arkitektur byggnader, överklassiga restauranger och lyxiga båtar. Ett jätte fint ställe som verkligen var välvårdat. Kul att se båda delarna och det gjorde så jag fick upp ögonen en aning. Jaja, slut skrivet för min del. Här komemr några bilder som inte ger staden sin rättvisa. Men vi ska ut imorgon igen och då ska jag ha med mig kameran! Kram
 
 
 
 




 







 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar